Fundatia World Vision Romania a lansat astazi, 9 octombrie, la Muzeul de Etnografie al Transilvaniei din Cluj-Napoca, „Targul de la sat”, prima platforma online gratuita destinata promovarii mesterilor populari – www.targuldelasat.ro, realizata in cadrul proiectelor „Atelierul de mestesuguri”. Concomitent, s-a dat startul unei serii de zece expozitii de obiecte mestesugaresti care vor fi organizate in aceasta iarna in Transilvania de Nord.
Cele zece expozitii vor fi la dispozitia iubitorilor de arta populara, in perioada 15 octombrie 2013 – 15 martie 2014, in pensiuni din judetele Bihor, Bistrita-Nasaud, Cluj, Maramures, Satu Mare si Salaj. Obiectele prezentate in cadrul expozitiilor pot fi comandate si pe internet.
Obiectivul platformei “Targul de la sat” este sa prezinte celor pasionati de arta popularӑ obiecte autentice de artizanat romanesc, lucrate de beneficiarii proiectelor Atelierul de mestesuguri. In lipsa costurilor asociate vanzarii directe (transport, inchiriere spatiu, taxe de expunere etc), artizanatul traditional devine mult mai accesibil. Demersul vine in sprijinul mesterilor aducand produsele acestora in apropierea unei piete largi si ajutandu-i sa isi creasca notorietatea.
Inscrierea in catalog este gratuita si deschisa in continuare tuturor mestesugarilor, indiferent de mestesugul practicat, care locuiesc in mediul rural, in regiunile Sud – Vest Oltenia si Transilvania de Nord, respectiv in aria de desfasurare a celor doua proiecte “Atelierul de mestesuguri”. Inscrierile se fac online si la Centrele de Informare si Consiliere pentru Mestesugari deschise la sediile World Vision din Cluj si Valcea si la liceul UCECOM din Craiova.
Fundatia World Vision Romania a lansat astazi, 9 octombrie, la Muzeul de Etnografie al Transilvaniei din Cluj-Napoca, „Targul de la sat”, prima platforma online gratuita destinata p