Adoptarea noului Cod Rutier a fost amânată din nou, de Guvern.Proiectul de modificare a legislaţiei în domeniul circulaţiei a făcut obiectul mai multor discuţii aprinse în interiorul USL.
Potrivit prevederilor proiectului, şoferii indisciplinaţi nu vor avea o viaţă uşoară. Potrivit proiectului supus dezbaterii publice, vor fi aspru sancţionaţi cei care conduc cu viteză excesivă, dar şi o alcoolemie mai mare de 0,2 mg/l alcool pur în aerul expirat.
Mai mult, şoferii care nu-şi vor plăti amenzile, vor rămâne fără permis, până vor face dovada plăţii acestora.
Modificările Codului Rutier au plecat de la principalii factori generatori de accidente, pe drumurile din România. Potrivit unui raport publicat pe site-ul Ministerului de Interne, în anul 2012, din totalul de 26.927 accidente rutiere soldate cu victime, pe fondul vitezei, neacordării priorităţii pietonilor angajaţi regulamentar în traversare sau consumului de băuturi alcoolice au fost produse 10.513 accidente (39,04%) soldate cu 805 persoane decedate (39,46%), 3.994 persoane rănite grav (54,48%) şi 10.125 persoane rănite uşor (39,94%).
Cele mai multe accidente rutiere sunt imputabile şoferilor şi constau în viteză excesivă, oboseală, consum de alcool, neatenţie, neacordarea priorităţii în trafic, coroborate cu o necunoaştere a reglementărilor în domeniul circulaţiei pe drumurile publice, se mai arată în raportul MAI.
Sancţiunea cea mai mare este suspendarea permisului de conducere pe o perioadă de 2 ani şi o amendă de 9.600 de lei şi se aplică în cazul accidentelor grave, cu victime, produse de consumul de alcool, depăşirea cu peste 60 km/h a limitei de viteză, circulaţia pe contrasens, trecerea nepermisă a căii ferate sau şofatul fără carnet sau cu permisul suspendat.
Pentru aceste abateri, soldate numai cu pagube materiale, şoferii ar putea risca amenzi de 4.000 de lei şi cu su