Producătorul auto francez Renault a preferat Marocul în detrimentul României, pentru fabricarea modelelor Dacia Sandero şi Dacia Sandero Stepway, după ce ieri a inaugurat a doua uzină de la Tanger.
Înfiinţarea noii unităţi de producţie a necesitat o investiţie de 400 de milioane de euro şi este rezultatul unui parteneriat public-privat între regatul Maroc şi grupul Renault, care a dus la crearea celei mai mari fabrici auto din Africa.
Renault a angajat 1.400 de persoane pentru a doua linie de fabricaţie, iar numărul total al angajaţilor fabricii a ajuns la 5.000. Activităţile se desfăşoară în două schimburi.
Fabrica Renault din Tanger este deţinută în proporţie de 52,4% de grupul Renault şi 47,6% de Caisse de Depots et de Gestion (CDG). Uzina produce vehicule Dacia Lodgy, Dacia Dokker şi Dacia Dokker Van, pe prima linie de fabricaţie, şi Dacia Sandero şi Dacia Sandero Stepway la cea de-a doua.
Costul total al investiţiei de la Tanger a fost estimat la 1 miliard de euro, de la lansarea în februarie 2012, iar în a treia fază este aşteptată şi implicarea Nissan, partenerul de alianţă al Renault, potrivit AFP.
Salariul, un factor decisiv
Salariul mediu lunar evocat la inaugurarea uzinei Renault din Tanger era de 250 de euro, mai puţin de jumătate din nivelul înregistrat la uzina Dacia de la Piteşti, a cărei producţie a ajuns la saturaţie.
"Un muncitor de 24-25 de ani de la fabrica noastră ajunge la un salariu cu 15% mai mare decât salariul mediu din regiune", a declarat marţi Tunc Basegmez, director al fabricii din Tanger.
Uzina este de o importanţă vitală şi pentru Maroc. La începerea investiţiei, Renault a evocat crearea a 30.000 de locuri de muncă indirecte.
Renault a început totodată construcţia unei uzine la Oran, în vestul Algeriei, unde va fabric