Retelele sociale nu reprezinta doar un "viciu" al tinerilor, ci au devenit si un instrument excelent de promovare pentru companii, prin care acestea pot interactiona in mod direct cu clientii lor.
Pentru a evalua amploarea acestui fenomen, Ziare.com a stat de vorba cu Sabina Cornovac, bloggerita si social media specialist.
Ea a explicat impactul retelelor sociale asupra promovarii companiilor, a descris profilul utilizatoului roman si a dat cateva sfaturi pentru cei care sunt la inceput de drum.
Retelele sociale au transformat modul in care comunicam si relationam cu oamenii, dar si prezenta in mediul online a companiilor. Care au fost cele mai importante schimbari provocate de social media pe aceste planuri?
Cea mai importanta schimbare este faptul ca acum comunicarea brand-client este bidirectionala. Acum, nici brandul si nici clientul nu mai vorbesc singuri, iar cel din urma are toate mijloacele la dispozitie ca sa ofere un feedback rapid, sincer, onest, direct, sub protectia anonimatului sau nu. Acum companiile sunt fortate sa fie transparente, rapide si pregatite sa faca fata unui asalt de cereri, opinii si reclamatii.
Pentru o companie, social media reprezinta o oportunitate de dezvoltare si o posibilitate de a ajunge mai repede la clienti. Cat de importanta este activitatea lor pe retelele sociale?
Suna ca un cliseu deja, dar e foarte adevarat ca toate brandurile sunt deja in social media, chiar daca nu stiu. Asa ca e vital sa aiba o echipa dedicata cu o prezenta constanta in online si sa raspunda in timp util tuturor mesajelor dedicate lor. Social media transforma activitatea fiecarei activitati in sens pozitiv dar isi poate arata si latura negativa, daca o desconsideri.
De ce este important ca o companie sa fie prezenta si pe retele sociale? Cresterea vizibilitatii brand-ului po