*Superstarul brazilian a dezvoltat în spatele său o adevărata industrie. În prezent, fotbalistul are 11 sponsori personali şi a dezvoltat propria marcă.
*Neymar primeşte anual aproximativ 20 de milioane de euro din partea sponsorilor.
În mai 2013, a fost declarat de SportsPro cel mai bun produs de marketing din lumea fotbalului, peste Messi sau Ronaldo
În această vară, Barcelona l-a înregimentat pe Neymar, un fotbalist extrem de talentat pe care a plătit 57 de milioane de euro. Din punct de vedere fotbalistic, totul e simplu, dar în spatele unui jucător ca Neymar, lucrurile sunt mult mai complicate. Atacantul sudamerican are în spatele său o întreagă industrie, sute de oameni care se ocupă imaginea sa şi multe contracte de respectat. Cele din urmă sunt şi cele mai importante. Conform unei infografii făcute de ziarul catalan Sport, Neymar are 11 sponsori personali şi în puţinii ani de carieră a dezvoltat şi o marcă „NJR”.
Printre cei care l-au ales pe brazilian să fie imaginea brandului sunt Nike, Panasonic, Volkswagen, Unilever sau Banca Santander. Practic, străzile din Brazilia sunt împânzite cu pozele atacantului de la Barcelona, care la 21 de ani a dezvoltat un adevărat imperiu. Totodată, a pus pe picioare şi un Institut care se ocupă de creşterea şi dezvoltarea unor potenţiali sportivi din Brazilia.
*Superstarul brazilian a dezvoltat în spatele său o adevărata industrie. În prezent, fotbalistul are 11 sponsori personali şi a dezvoltat propria marcă.
*Neymar primeşte anual aproximativ 20 de milioane de euro din partea sponsorilor.
În mai 2013, a fost declarat de SportsPro cel mai bun produs de marketing din lumea fotbalului, peste Messi sau Ronaldo
În această vară, Barcelona l-a înregimentat pe Neymar, un fotbalist extrem de talentat pe care a plătit 57 de milioane de euro. Din