Relatia dintre manageri si angajati s-a schimbat in ultimii ani. Astfel, directorii sunt nevoiti sa adopte noi stiluri de conducere pentru a creste productivitatea salariatilor si pentru a imbunatatii rezultatele financiare ale companiei. De asemenea, cu toate ca trainingurile sunt esentiale, nu poti devenii lider dintr-o carte.
Intr-o companie este necesar sa existe angajati curajosi, capabili, care ies in fata, urmeaza liderul si care vor sa dezvolte afacerile. Acestia pot fi denumiti „follower-i". Followership-ul se refera la rolul detinut de anumite persoane intr-o organiza?ie, echipa sau grup. Concret, acesta reprezinta capacitatea unui individ de a urmari in mod activ un lider.
In Romania, conceptul de followership este relativ nou. Acest concept este adus pe piata locala de catre compania de training si consultant Qipa, propunand o abordare noua in leadership.
Pentru a afla mai multe despre relatiile dintre manageri si angajati, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu Keith Stanton, managing partner & overseas business development al firmei britanice de training Votive LLP.
DailyBusiness.ro: Cum vedeti relatia manager-angajati din companiile romanesti ?
Keith Stanton:Eu vad relatia ca fiind una in schimbare. Din punct de vedere istoric liderul a fost intotdeauna vazut ca un erou, o pozitie de aspiratie oarecum superior maselor. Cu toate acestea, lumea se schimba. Auzim tot timpul ca traversam o perioada de schimbare dramatica si la fel de rapida ca si revolutia industriala de acum doua sute de ani. Cu toate acestea, s-a schimbat stilul nostru de management odata cu vremurile? Cred ca nu s-a intamplat lucrul acesta. Liderul erou este inca in prim-plan si totusi angajamentul este inca relativ scazut intre manageri si angajati. Statisticile spun ca situatia se agraveaza! Eu observ insa ca relatia lider - echipa se s