Scopul proiectului „Centrul Istoric 3D” este de a conştientiza elevii asupra importanţei patrimoniului, dar şi de a oferi persoanelor nevăzătoare posibilitatea de a se plimba cu ochii minţii prin această zonă
Elevi ai Colegiilor „Andrei Şaguna”, „Andrei Mureşanu” şi „Andrei Bârseanu”, dar şi ai Şcolii Generale nr. 25 au început măsurătorile pentru a crea machete în trei dimensiuni cu clădirile de pe strada Republicii. În acest fel, elevii vor învăţa care este importanţa patrimoniului, iar persoanele nevăzătoare vor putea să se plimbe cu ochii minţii pe această arteră.
„Aceşti elevi trebuie să ştie încă de când sunt tineri care este importanţa patrimoniului, în ce constă valoarea lui, care sunt normele de urbanism, în ce fel ne afectează viaţa, experienţa noastră cum poate fi mai bună ca locuitori ai oraşului, dacă ţinem cont de aceste norme. Într-o propoziţie să spunem că avem un beneficiu dacă aceste legi sunt respectate”, a spus Angela Dobrescu, manager al proiectului „Centrul Istoric 3D” în cadrul Grupului pentru Iniţiativă Locală Corona.
Lecţie deschisă de arhitectură
Majoritatea clădirilor aflate pe strada Republicii provin din anul 1800, dar şi de la sfârşitul secolului al XIX-lea. Arhitecţii le-au oferit elevilor informaţii referitoare la vechimea clădirilor, stilul în care au fost construite, dar şi cât de înalte sunt acestea, spunându-le totodată, că arhitectura din Braşov este asemănătoare clădirilor din Cluj, Sibiu sau Sighişoara. Mai mult de atât, aceste clădiri sunt cuprinse în aria de protecţie. „Sunt clădiri în stil baroc câteva, altele sunt în stil eclectic. Aparţin artei 1900, construite imediat după 1900. Sunt clădiri foarte variate şi ce este important este că sunt în aria de protecţie şi se menţin în forma care sunt”, a declarat Ovidiu Taloş, arhitect. Imediat, elevii au trecut la măsurători. „Am pus chiar apro