Trei ofertanți au rămas în cursa pentru desemnarea constructorului tronsonului de autostradă Comarnic-Brașov, primul proiect care urmează să fie realizat în regim de concesiune, adică pe banii constructorului. Desemnarea urmează să fie făcută până la finele anului, întrucât a fost modificat termenul de depunere a ofertelor finale.
Pentru construcția, operarea și întreținerea celor 58 de kilometri ai tronsonului de autostradă Comarnic-Brașov și-au manifestat interesul trei consorții și compania China Communications Construction Company Ltd, care s-a retras în timpul dialogului competitiv.
Termenul pentru depunerea ofertelor era stabilit pentru 15 octombrie 2013, iar desemnarea constructorului, pentru finele lunii în curs.
Toate cele trei consorții:Vinci (Franța) – Strabag (Austria) – Aktor (Grecia), Impregilo – Salini (ambele din Italia) și UMB – Tehnostrade (România) -, au solicitat prelungirea termenului, ne-a declarat Narcis Neaga, directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România.
Într-un interviu acordat la începutul acestei săptămâni, pe care îl puteți citi în viitorul număr al revistei CAPITAL, directorul general al CNADNR ne-a spus că toate cele trei consorții au solicitat prelungirea termenului cu două luni.
Vă prezentăm mai jos o parte din interviul acordat revistei CAPITAL de noul director al CNADNR, Narcis Neaga:
Capital: Dacă veți semna contractul la sfârșitul lunii octombrie, în acest an mai există șanse să înceapă lucrările la Comarnic-Brașov?
Narcis Neaga: Nu mai semnăm la sfârșitul lunii octombrie.
Capital: De ce?
NN: Cele trei consorții au cerut prelungiri de două luni. Și am să vă spun de ce: modul în care s-a purtat dialogul și pretențiile noastre au fost destul de dure, adică le-am cerut niște lucruri, pe care recunoaștem că am forțat