Fundaţia World Vision România a lansat, miercuri, la Muzeul Etnografic din Cluj, „Târgul de la sat”, prima platformă online gratuită destinată promovării meşterilor populari – www.targuldelasat.ro, realizată în cadrul proiectelor „Atelierul de meşteşuguri”. Concomitent, s-a dat startul unei serii de zece expoziţii de obiecte meşteşugăreşti care vor fi organizate în lunile de iarnă în Transilvania de Nord.
Cele zece expoziţii vor fi la dispoziţia iubitorilor de artă populară, în perioada 15 octombrie 2013 – 15 martie 2014, în pensiuni din judeţele Bihor, Bistriţa – Năsăud, Cluj, Maramureş, Satu – Mare şi Sălaj. Obiectele prezentate în cadrul expoziţiilor pot fi comandate şi pe internet.
Obiectivul platformei “Târgul de la sat” este să prezinte celor pasionaţi de arta popularӑ obiecte autentice de artizanat românesc, lucrate de beneficiarii proiectelor Atelierul de meşteşuguri. "În lipsa costurilor asociate vânzării directe (transport, închiriere spaţiu, taxe de expunere etc), artizanatul tradiţional devine mult mai accesibil. Totodată, demersul vine în sprijinul meşterilor aducând produsele acestora în apropierea unei pieţe largi şi ajutându-i să îşi crească notorietatea", spun cei de la World Vision România.
Înscrierea în catalog este gratuită şi deschisă tuturor meşteşugarilor, indiferent de meşteşugul practicat, care locuiesc în mediul rural, în regiunile Sud – Vest Oltenia şi Transilvania de Nord, respectiv în aria de desfăşurare a celor două proiecte “Atelierul de meşteşuguri”. Înscrierile se fac online şi la Centrele de Informare şi Consiliere pentru Meşteşugari deschise la sediile World Vision din Cluj şi Vâlcea şi la liceul UCECOM din Craiova.
Fundaţia World Vision România desfăşoară proiectele „Atelierul de meşteşuguri” în cadrul Programului pentru agricultură şi dezvoltare economică care promovează investiţiile în capitalul uman din mediu