O parte dintre bucureştenii din cele peste 6.000 de blocuri care au cerut căldură au caloriferele călâi pe timpul nopţii. Telefonul Verde de la RADET a înregistrat până acum 6.000 de reclamaţii pe această temă. În schimb, în blocurile unde se primeşte căldură, apa caldă este, de asemenea, călâie, în intervalul orar 22:00 - 05.00.
Oficialii de la Primăria Capitalei spun că deocamdată nu au ce face pentru că RADET-ul primeşte de la S.C. Electrocentrale Bucureşti S.A. (ELCEN) agentul termic la o temperatură mult mai scăzută decât cea cerută.
„Ne contrăm cu ELCEN-ul care nu recunoaşte că sunt condiţiile prevăzute de lege şi temperatura din timpul nopţii a fost trei zile la rând de cel puţin 10 grade. Noi am cerut agentul termic la 80 de grade, iar ei ni-l dau la 60 de grade. Din acest motiv ajunge la RADET la 30 de grade, noi suntem nevoiţi să-l reîncălzim, dar sunt zone în Bucureşti unde căldura ajunge la 15 grade”, a spus Marcel Nicolaescu, viceprimarul Capitalei.
Viceprimarul estimează că 10-15 % dintre bucureşteni se află în situaţia acesta. „Sunt afectate în principal sectoarel 3 şi 4, mai ales în cartierele de la periferie unde agentul termic nu mai ajunge la aceeaşi temperatură”, a mai spus Nicolaescu.
Viceprimarul spune că din această cauză nici apa caldă nu este la temperatura optimă pe timpul nopţii. „Acolo unde nu ajunge încercăm să pompăm mai mult. Am vorbit cu cei de la ELCEN şi ne-au spus că se va rezolva în curând”, a mai spus oficialul.
Până acum, din cele 8.600 de asociaţii numai 6.000 şi-au dat acordul pentru a primi căldură. „Probabil că celelalte nu au vrut pentru că până la 1 noimebrie nu beneficiază de ajutor pentru căldură. Dar sperăm că de la 1 noiembrie vom intra în normal”, a mai spus Nicolaescu.
RADET unificat cu ELCEN-ul în 2014
Primăria Capitalei lucrează la un plan de unificare a RADET-ului cu