Serviciile de comunicaţii din România conectează în prezent în jur de patru milioane de abonaţi la telefonia fixă şi peste 25,5 milioane de abonaţi la telefonia mobilă, iar aproape jumătate din gospodăriile din România au o conexiune la internet fix şi peste 85% dintre ele un abonament la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale, relevă datele furnizate miercuri de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
Potrivit ANCOM, românii pot afla informaţii despre serviciile de comunicaţii electronice pe care le utilizează (telefonie, internet şi televiziune), precum şi despre serviciile poştale în cadrul secţiunii Infocentru de pe site-ul ANCOM.
În zilele de 9 şi 10 octombrie, Infocentrul ANCOM este prezent şi offline la Internet & Mobile World 2013, târg dedicat industriei de comunicaţii ce are loc la Romexpo. Vizitatorii pot afla de la specialiştii ANCOM ce trebuie să aibă în vedere atunci când aleg un serviciu de comunicaţii electronice, care este modalitatea în care pot încheia un contract (care poate fi în scris, dar şi prin telefon sau online) şi la ce ar trebui să fie atenţi înainte de a-l semna (durata acestuia, timpul de instalare şi activare a serviciului, tarifele aplicabile etc.).
ANCOM îşi propune să crească gradul de informare al utilizatorilor cu privire la încheierea contractelor pentru servicii de comunicaţii, concentrându-se asupra situaţiilor semnalate prin petiţiile primite de Autoritate. Numai în anul 2013, până la data de 1 octombrie, ANCOM a primit 863 de petiţii cu privire la diferite aspecte legate de relaţia utilizator-operator.
“Marea majoritate a problemelor semnalate de utilizatori anul acesta se referă la relaţia contractuală dintre aceştia şi furnizorii de servicii de comunicaţii electronice, mai precis la aspecte privind derularea, prelungirea, încetarea contractelor