Privatizarea CFR Marfă cu Grup Feroviar Român (GFR) pare sortită eşecului. Guvernul nu a aprobat, ieri, proiectul de Hotărâre privind prelungirea termenului de privatizare a companiei până pe 20 decembrie, ceea ce înseamnă că până luni, 14 octombrie a.c., patronul GFR trebuie să achite restul de 172 milioane de euro pentru a achiziţiona CFR Marfă. Acest lucru este total improbabil, având în vedere că, pe de o parte, Gruia Stoica nu dispune de această sumă şi, pe de altă parte, el a anunţat în repetate rânduri că nu va da nici un ban până când nu va obţine un aviz pozitiv de la Consiliul Concurenţei pentru tranzacţie.
Vânzarea companiei CFR Marfă către GFR este mai mult decât improbabilă în acest moment, având în vedere că Executivul nici nu a luat în discuţie, în şedinţa de miercuri, proiectul de HG privind prelungirea termenului de finalizare a tranzacţiei, întocmit de Ministerul Transporturilor (MT). De altfel, premierul Victor Ponta a făcut un pas înapoi încă de marţi seară, când a declarat, la Parlament, că procedurile de urmat în cazul privatizării CFR Marfă vor fi anunţate după ce va discuta cu ministrul Transporturilor pe acest subiect. Ieri, ministrul Ramona Mănescu nu s-a aflat în ţară şi nu a participat la şedinţa de Guvern, întrucât s-a aflat la Luxemburg, la reuniunea ministerială UE – Parteneriatul Estic.
Ponta: Continuăm procedurile sau oprim
„Nu am apucat să discut cu doamna ministru Mănescu. Suntem în calendar, s-au îndeplinit toate obligaţiile până acum. O să discut cu doamna ministru.(...) Repet, până astăzi s-au îndeplinit toate procedurile în sensul în care firma câştigătoare a depus o garanţie de 10 milioane de euro şi săptămâna trecută a plătit 10% din contract, 20 de milioane de euro. S-a depus cererea la Consiliul Concurenţei. Doamna ministru îmi va face o propunere, să vedem ce facem, continuăm procedurile sau oprim, îi dă