Petru Chiriac are o experienta de aproape 20 de ani in retailul de incaltaminte, pornind afacerea cu doar 3 angajati. In prezent, Il Passo reprezinta o retea de 20 de magazine, 120 de angajati si vanzari care vor atinge anul acesta 6,7 mil. euro.
Primele 9 luni din acest an au adus o stabilizare a consumului, fiind de fapt si prima de la debutul crizei financiare.
“Consumatorii isi pastreaza comportamentul din 2012. S-a resimtit o lipsa de cash, vanzarile avand un trend ascendent in perioada de promotie. Sunt foarte sensibili la promotii, la reduceri, la anumite pachete promotionale, chiar daca vorbim de o piata cu un pret mediu destul de inalt. Foarte multi platesc cu carduri in rate. Noi suntem influentati in promotii de retailerii de haine, care sunt mari, si care dau cumva tonul”, explica seful Il Passo.
Pentru sezonul toamna/iarna Petru Chiriac estimeaza o crestere a vanzarilor de aproximativ 8%, luand in considerare acelasi numar de magazine. Cifra de afaceri va avea insa o crestere mai mare, de 25%, tinand cont ca in octombrie a extins lantul de magazine Il Passo cu o unitate in AFI Palace Ploiesti si urmeaza doua noi inaugurari – in Promenada Mall (Bucuresti) si Polus Center din Cluj. Valoarea investitiilor realizate in acest an se situeaza in jurul valorii de 500.000 euro.
Pana la finalul acestui an, reteaua de magazine va fi alcatuita din 15 magazine fizice Il Passo, dintre care unul de tip outlet, 3 magazine Tamaris si 2 magazine Staccato si un magazine online. Cele mai performante locatii sunt cele din mall-urile Baneasa Shopping City si Afi Palace Cotroceni.
Tendinta in online o constituie tot promotiile, clientii se indreapta tot spre ce e mai ieftin
In ceea ce priveste evolutia vanzarilor online, segment in care Il Passo este prezent din noiembrie 2011, Petru Chiriac sustine ca acestea sunt similar cu volumul de vanza