Criza a lovit puternic industria auto, iar dovada “prafului” puternic din piata o arata poate cel mai bine Salonul Auto Bucuresti, care se desfasoara in aceste zile la Romaero Baneasa. Masini putine, oferte zgarcite, promotii de criza. Un tablou sumbru in care stralucesc doar cele cateva masini de epoca care amintesc de vremurile cand automobilul era o adevarata arta, nu o intrecere exclusiv pentru profit.
S-au dus vremurile cand SAB reprezenta un adevarat spectacol. Standurile somptuoase au disparut, luminile, muzica, animatoarele, materialele promotionale, intreg arsenalul pus in slujba clientului s-a risipit.
Criza a lovit puternic dealerii auto, iar acest lucru se vede la tot pasul. In calitate de vizitator iei contactul cu aceasta realitate inca de la intrare. Biletul costa 20 lei. Iar parcarea, singura din zona, astfel ca nu poate fi "ocolita", iti mai scoate din buzunar 10 lei.
Joi, la ora 15, in salon erau vreo 10-15 vizitatori. Expozantii asteptau cu interes vizita premierului Victor Ponta.
Odata intrati in zona expozitiei, veti avea in stanga un prim hangar in care, in loc de masini noi, veti intalni o expozitie de automobile de epoca – de departe cea mai atractiva destinatie din salon.
La cum sunt amplasate masinile, pe spatii foarte mari, iti lasa impresia ca s-a incercat umplerea spatiului, in absenta unor dealeri auto. Asta nu strica insa bucuria de a descoperi cateva dintre masinile legendare din ultimul secol, de la celebrul Ford T la Jaguarul E-Type.
Este locul din salon in care simti, cu adevarat, ca masinile au cu adevarat valoare, nu reprezinta doar un amestec de piese ieftine, mult plastic si electronica care au un singur scop – sa te duca din punctul A in B.
Urmeaza un alt hangar in care veti gasi cateva zeci de standuri cu tot felul de produse, de la solutii “mir