Scris de Călin Corpaş - Preşedintele Cornel Popa trage speranţă că europenii vor finanţa proiectele Bihorului. Altfel, viitorul e sumbru.
În această perioadă, preşedintele Consiliului Judeţean, Cornel Popa, aşteaptă să se concretizeze mai multe proiecte de pe agenda sa de lucru. Că este vorba despre proiecte ale Consiliului Judeţean sau că vorbim despre DN 76 Oradea – Deva, drum care trece prin colegiul electoral pe care Popa îl reprezenta ca senator şi îl reprezintă şi acum, ca preşedinte de judeţ,
Este, însă, o aşteptare oarecum tensionată, dat fiind că sursele de finanţare, cu excepţia lucrărilor la Muzeu, sunt de sorginte europeană. Iar proiectele Consiliului nu sunt încă bătute în cuie, că vorbim despre modernizarea Aeroportului Oradea sau despre proiectul de gestionare integrată a deşeurilor la nivel judeţean.DN. Drumul nimănui?
Drumul naţional DN 76 nu e în ograda Consiliului Judeţean, ci a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, din subordinea Guvernului. Totuşi, ca reprezentant al Puterii în plan local, în urmă cu o lună Cornel Popa anunţa că reabilitarea catastrofalului drum va fi realizată din fonduri europene. Deşi pentru DN 76 Statul Român contractase un credit cu Banca Europeană de Investiţii, „stress”-ul privind deficitul bugetar, la care Guvernul este supus din partea FMI, i-a determinat pe aceştia să scoată drumul de pe lista de investiţii. O dată cu includerea sa pe lista finanţabilă din fonduri europene pentru transport (FEDER), lucrările la drum ar trebui să se urnească cu adevărat şi pe tronsonul său bihorean. Investiţia este contractată cu trei firme, iar, conform unei note primite de la Ministerul Transporturilor, cele trei tronsoane de drum au alocate sume pentru lucrări în perioada septembrie – decembrie 2013. 15,5 miloane de lei noi pentru sectorul Vârfuri – Lunca, pe care lucrează Construct Mod, 13,3 milioane