Gruia Stoica, patronul GFR, susţine că are banii pentru CFR Marfă şi că este dispus să plătească restul de 170 de milioane de euro pentru pachetul majoritar de acţiuni chiar şi înainte ca avizul pentru privatizare să fie dat de Consiliul Concurenţei. Aceasta însă sub rezerva îndeplinirii, de către stat, a "restului condiţiilor asumate" prin contractul de privatizare.
" Eu sunt pregătit să plătesc chiar dacă nu am avizul Consiliului Concurenţei. (...) Pot să plătesc mai devreme, îmi asum acest lucru, de a plăti mai devreme, dar cu o condiţie: vânzătorul să îşi îndeplinească restul condiţiilor asumate prin contract", a declarat Gruia Stoica.
Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a explicat joi că menţinerea termenului de 13 octombrie până la care omul de afaceri Gruia Stoica trebuie să plătească restul de 170 de milioane de euro pentru finalizarea privatizării CFR Marfă a avut ca motiv angajamentul Guvernului în faţa FMI de a vinde pachetul de 51% din companie până cel mai târziu pe 15 octombrie. Ea a justificat astfel renunţarea la proiectul de Hotărâre de Guvern prin care termenul de plată pentru GFR se amâna până în decembrie.
"E prevăzut termenul în scrisoarea de intenţie cu Fondul Monetar Internaţional. Această privatizare nu se putea face mai târziu de 15 octombrie", a spus Mănescu, întrebată despre motivele pentru care proiectul său de HG nu a mai fost discutat miercuri în şedinţa de Guvern.
Mănescu a admis însă că a fost chemată joi la Palatul Victoria de premierul Victor ponta, la o discuţie despre situaţia CFR Marfă. Potrivit ministrului Transporturilor, "trebuie să aşteptăm ziua de 14 octombrie" pentru a estima paşii următori.
În cazul în care Gruia Stoica nu va veni cu banii până pe 13 octombrie, statul păstrează garanţia depusă în contul Ministerului Transporturilor, dar trebuie să reia procesul de privatizare, după