Gruia Stoica, proprietarul GFR, a anunțat că în contractul de privatizare a CFR Marfă nu există niciun termen concret privind plata întregii sume de bani și finalizarea tranzacției.
„Conform contractului de privatizare a CFR Marfă pe care l-am semnat, eu trebuie să plătesc banii după avizul Consiliului Concurenței. Nu există niciun alt termen concret în contractul de privatizare în ceea ce privește finalizarea tranzacției. Nu știu de ce a apărut termenul de 60 de zile în Hotărârea de Guvern. Vânzătorul (Ministerul Transporturilor — n.r.) ar fi trebuit să coreleze Hotărârea de Guvern cu contractul de privatizare”, a precizat Stoica, ȋn seara de miercuri, 9 octombrie, potrivit Agerpres. El a subliniat că, în cazul în care luni, 14 octombrie, Ministerul Transporturilor va anunța că procesul de privatizare a eșuat, GFR va acționa în instanță statul român. „Mă voi consulta cu avocații și ne vom îndrepta (în instanță — n.r.) să ne recuperăm pierderile. Ce vină am eu că vânzătorul nu a corelat Hotărârea de Guvern cu contractul de privatizare?”, a arătat omul de afaceri.
Gruia Stoica a menționat cǎ nu a existat până acum nicio tranzacție în România sau în Uniunea Europeană unde cumpărătorul a achitat banii înainte de avizul autorității de concurență. „Legislația europeană spune clar: nu se face niciun transfer fără avizul Consiliului Concurenței, abia atunci facem și plata. Nu s-a întâmplat niciodată în istoria României sau a Uniunii Europene să se plătească banii fără avizul Concurenței. Eu am banii, dar pentru a-i plăti, trebuie ca vânzătorul să-și îndeplinească obligațiile contractuale. Ce să fac, să pun acum 200 de milioane de euro și, dacă peste cinci luni Consiliul Concurenței dă aviz negativ, cine plătește comisioanele la bănci?”, a mai spus Stoica.
Întrebat cât de mare este riscul ca procesul de privatizare să fie declarat eșuat luni, Stoica a răs