Consiliul Concurenţei nu poate da avizul până luni, termen limită pentru finalizarea privatizării CFR Marfă, şi va începe analiza doar după ce va primi de la GFR informaţii care lipsesc din notificarea depusă în urmă cu două săptămâni.
"Noi am primit o solicitare de aprobare a tranzacţiei, o notificare, din partea cumpărătorului. Solicitarea nu este completă, nu conţine elemente importante legate de definirea pieţelor, şi noi avem nevoie, alături de Comisia Europeană, de aceste date pentru a putea face analiza pe fond. Ca atare, noi le-am solicitat să completeze informaţiile depuse. Aveau la dispoziţie 20 de zile pentru asta, au trecut deja zece, deci mai au un maxim de zece zile pentru a veni cu informaţiile respective. Cu cât vin cu ele mai repede, cu atât noi putem să demarăm analiza noastră", a declarat preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, citat de Mediafax.
După primirea documentaţiei complete încep să curgă termele legale, care prevăd o decizie în 45 de zile dacă este o analiză uzuală sau mai mult în cazul unei verificări mai aprofundate, a adăugat el.
Proprietarul Grup Feroviar Român (GFR), Gruia Stoica, a declarat joi agenţiei MEDIAFAX că va plăti diferenţa de 170 milioane euro pentru preluarea GFR Marfă chiar şi fără avizul Consiliului Concurenţei, dacă vânzătorul, respectiv Ministerul Transporturilor, şi-a îndeplinit toate obligaţiile.
Citeşte şi: Stoica, GFR: Plătim şi fără avizul de la Concurenţă, dacă Transporturile şi-au îndeplinit obligaţiile. Cum răspunde Victor Ponta
Termenul pentru finalizarea privatizării expiră duminică, nefiind prelungit de către Guvern. În lipsa altei decizii pe această temă, GFR ar trebui să achite în următoarele zile încă 170 milioane euro pentru cele 51% din acţiunile CFR Marfă scoase la vânzare.