Scris de Cristina Ghilea - O centură a ZMO face obiectul unui proiect cu care edilul orădean vrea să atragă bani europeni.
Actuala şosea de centură este, de fapt, aproape o stradă interioară a Oradiei. Par inutile tablele care marchează ieşirea din Oradea pe strada Nojoridului şi reintrarea în Grigorescu, după ce ai traversat cele patru benzi. Această realitate o constata zilnic cei care drumul. Mai mult, a fost anticipată şi de fostul primar, Petru Filip. Acesta spunea că în maxim zece ani de la construire, şoseaua va fi mărginită pe ambele părţi de zone rezidenţiale, comerciale sau industriale.
În acest context, o nouă şosea, cu adevărat ocolotoare se justifică, cu atât mai mult cu cât s-a ivit posibilitatea de-a accesa fonduri europene pentru acest obiectiv.
Traseul acesteia este gândit astfel încât să ocolească pe la exterior comunităţile rurale din zona metropolitană. Primarul spune că a primit acordul primarilor din zonă, care s-au arătat interesaţi de dezvoltarea pe care o aduce o astfel de arterp rutieră.
Totuşi, este important ca acest proiect să fie susţinut la finanţator şi de Consiliul Judeţean, cu atât mai mult cu cât preşedintele CJ, Cornel Popa, este membru în consiliul ADR NV.
Construirea unei şosele de centură a Zonei Metropolitane Oradea(ZMO), mai puţin pe partea sa nordică, face obiectul celui mai recent proiect susţinut de primarul Ilie Bolojan şi finanţabil cu bani europeni. Drumul ar ocoli pe exterior mai multe comune din ZMO şi ar urma să creeze noi zone de dezvoltare inclusiv economică, zice Bolojan în sprijinul propunerii sale.Traseu
„Conceptul de finanţare s-a schimbat. Printr-un parteneriat al Guvernului cu Comisia Europeană s-a decis că nu este eficient ca banii să se împrăştie pe proiecte mici, cu impact redus. Se vor finanţa, deci, proiecte mari, care afectează cât mai mulţi oameni şi atinge cât mai multe pr