Un numar tot mai mare dintre plangerile primite de ANCOM se refera la facturarea serviciilor de telefonie sau internet, potrivit datelor Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii.
In general, centralele operatorilor sunt sisteme digitale, securizate, ai caror parametri sunt verificati periodic, ceea ce reduce semnificativ posibilitatea aparitiei unor erori de taxare a traficului cauzata de centrala operatorilor. Totusi, taxarea incorecta poate fi generata de faptul ca furnizorul, dintr-o eroare umana, nu a introdus in sistemul sau de facturare oferta sau extraoptiunile de care beneficiaza un anumit client.
De exemplu, R.M. din Bucuresti a semnalat ANCOM o valoare mare a facturii la telefonie mobila cauzata de implementarea gresita de catre operator a ofertei comerciale, caz in care problema a fost remediata si s-au acordat despagubiri.
Pe de alta parte, plangerea utilizatorului I.S., care contesta traficul de date efectuat de pe telefonul mobil, nu a fost solutionata in favoarea acestuia, intrucat nu s-a demonstrat o eroare de facturare. In acest caz nu a fost vorba de facturare incorecta, ci de costuri neasteptate („socul facturii”), care apar mai ales in cazul internetului mobil. Asemenea costuri pot aparea ca urmare a faptului ca terminalul utilizat permite conectarea accidentala/automata la internet sau are instalate anumite programe care se actualizeaza automat, la fiecare conectare, generand trafic suplimentar.
Pentru a evita astfel de situatii, utilizatorii sunt sfatuiti sa verifice setarile terminalului pe care il folosesc si aplicatiile sau serviciile instalate pe acesta. De exemplu, in cazul in care este utilizata o conexiune wireless gratuita, este bine ca telefonul sa nu fie setat sa se conecteze automat la reteaua furniorului de internet in cazul in care semnalul retelei wirel