Acest GTI de generaţie a şaptea, proaspăt debutant pe piaţa din România, nu este o evoluţie subtilă a superbului Golf VI GTI. Cel mai bun hot-hatch din lume poate emite pretenţia de a fi cea mai bună maşină aflată în vânzare, fără excepţie.
Pachetul complet pe care Golf 7 GTI îl oferă îl face distractiv la condus şi rapid, fără niciun fel de efort, şi totodată practic. Superhatch-ul este ca o nouă stea pe Broadway, care, pe fundalul muzicii lui Frank Sinatra, dansează şi glisează precum patinatorul Viktor Petrenko.
Frontal, stă adăpostit un motor cu 4 cilindri în linie, cu injecţie directă de benzină de 2.000 cmc, supraalimentat prin turbo. Puterea totală este de 220 CP, însă în versiunea “Performance Pack”, Golf 7 GTI strânge cu uşă rivalii cu alţi 10 cai în plus. Curba de cuplu generoasă are “climaxul” la nu mai puţin de 350 Nm, VW Golf 7 GTI putând fi condus cu seninătate la viteze ce taie continentul în două sau poate fi muncit serios cu ajutorul excelentei cutii manuale sau automate DSG şi turat până în linia roşie pe drumuri secundare virajate.
VW Golf 7 GTI este prima compactă din longeviva serie GTI din Wolfsburg ce a debutat în 1976 a cărei viteză maximă se apropie de pragul psihologic al celor 250 km/h, mai precis atinge 247 km/h. Sprintul pe primii 100 km/h cu start de pe loc se face în 6,5 secunde, dar legenda vie nu cere în schimb decât 6 litri de benzină pe un parcurs mediu, în scădere cu 20%.
Multe rumori pozitive acompaniază interioarele modelului Golf pentru că sunt cu un nivel peste competiţie, chiar şi când aceasta iese din tipare şi încearcă să imite VW. Golf 7 GTI nu face nicio excepţie: calitatea excelentă a asamblării, volanul sport plăcut la atingere, scaunele sport care parcă te îmbrăţişează, tapiţeria aşa cum ţi-ai dorit-o, cu stofă ecosez (în carouri), alături de alte detalii nostalgice în stilul originalului VW Rabbit (