Preşedintele Consiliului de Administraţie (CA) al Tarom, Dan Pascariu, a luat măsurile necesare pentru a controla compania, după ieşirea forţată din peisaj a managerului privat Christian Heinzmann. ANI îl anchetează sub suspiciunea că este incompatibil cu funcţia publică. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
1 /.
Belgianul Heinzmann a fost forţat de Pascariu să îşi reducă de la patru la un an mandatul, care se încheie pe 19 noiembrie. Preşedintele Tarom consideră subiectul încheiat. "Din punctul nostru de vedere, mandatul său se încheie pe 19 noiembrie", a precizat pentru EvZ Pascariu. Aceasta, chiar dacă la scurt timp de la preluarea funcţiei de director, Heinzmann a reuşit să reducă din pierderile Tarom.
La bucată e mai ieftin
Unul din motivele pentru care Heinzmann a fost practic demis este că s-a opus planurilor CA referitoare la viitorul Tarom, cum ar fi divizarea acesteia în trei entităţi separate sau achiziţia de aeronave, de care compania nu are nevoie, în condiţiile actuale de piaţă. "Ei (Pascariu şi apropiaţii săi din CA, n.r.) de abia aşteaptă să plece belgianul, ca să îşi facă de cap, să divizeze Tarom, ca să îl vândă pe bucăţi, la preţuri derizorii. Trimiţându-l pe Heinzmann acasă, ne taie orice şansă de a progresa", au declarat surse din cadrul Tarom pentru EvZ.
Divizarea Tarom se poate face prin formarea de noi firme. Una ar putea prelua serviciile de reparaţii şi întreţinere a aeronavelor, iar alta avioanele vechi cu care să facă doar zboruri low-cost. "Dacă se face divizarea, se va face pentru ca anumite persoane să cumpere părţi din Tarom. E mult mai uşor să dai 100 de milioane de euro pe o firmă mică, în loc de 500 de milioane pentru întreaga companie", au arătat sursele EvZ miza divizării Tarom.
Imixtiuni în management
Demiterea lui Heinzmann nu este singura intervenţie a lui Pascariu în managementul privat al Tarom. Pr