Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a avut, miercuri, la Luxemburg, o intrevedere cu omologul sau lituanian, Rimantas Sinkevicius. Din aceasta cauza, in cadrul sedintei de Guvern nu s-a transat problema extinderii termenului la care GFR va face plata pentru privatizarea CFR Marfa.
Cei doi oficiali au discutat posibilitatea participarii Romaniei la proiectul de transport feroviar Viking, proiect destinat transporturilor de marfuri intre Marea Baltica si Marea Neagra, intre porturile Klapeida (Lituania) si Odessa/ Kicevsk (Ucraina).
"Contributia CFR Marfa, in calitate de partener in acest proiect, ar consta in preluarea la transport in tranzit a unei parti din traficul de containere realizat prin Viking pe reteaua feroviara romaneasca intre Giurgiulesti/Galati sau Vadu Siret (implicand transbordarea containerelor) sau Ungheni si Giurgiu/Ruse.
Aceste transporturi ar reprezenta un transfer modal semnificativ de la transportul maritim/naval la transportul feroviar", se arata in comunicatul MT remis Ziare.com.
Ministrul roman al Transporturilor a salutat invitatia din partea oficialului lituanian, de a fi parte a proiectului Viking, alaturi de Caile Ferate ale Lituaniei, Belarusului, Ucrainei, Bulgariei si Republicii Moldova, companii maritime de cargo si porturile Klaipeda, Illichivsk si Odessa.
Acest lucru se poate materializa printr-un Memorandum de Intelegere, care va fi pus in discutie la viitoarea reuniune, din luna decembrie a acestui an, au transmis reprezentantii MT.
Gruia va trebui sa dea toti banii pana luni
Termenul de finalizare a privatizarii CFR Marfa nu a fost prelungit de Guvern in sedinta de miercuri, astfel ca, in lipsa unei alte decizii, Grup Feroviar Roman va fi obligat sa achite cel tarziu luni inca 170 milioane euro pentru 51% din actiuni.
Surpriza Gu