Interacţionează mai bine cu roboţii decât cu oamenii. Pentru copiii bolnavi de autism, roboterapia este cea mai bună formă de recuperare. Ca să vină în ajutorul lor, câţiva specialişti clujeni au demarat un proiect de cercetare cu ajutorul căruia vor să creeze cei mai inteligenţi roboţi din lume.
Izabela are 11 ani şi suferă de autism. La ea, rezultatele recuperării prin roboterapie s-au văzut după primele trei şedinţe. „Când mă voi juca....ceilalţi copii sunt fericiţi că mă voi juca cu ei”, spune Izabela.
„În cazul copiilor care suferă de autism este o problemă, deoarece ei nu reuşesc să înveţe prin interacţiune cu adulţii. Noi am observat însă că învaţă prin fiinţe non umane, adică roboţii”, a declarat Daniel David, directorul Institutului de Psihoterapie al UBB
Câţiva specialişti ai Universităţii "Babeş-Bolyai" din Cluj-Napoca lucrează acum la un proiect de cercetare, cu scopul dezvoltării unei noi generaţii de roboţi terapeutici, mult mai inteligenţi şi mai flexibili.
„Ideea noastră a fost următoarea. Avem nevoie de o nouă generaţie de roboţi, roboţi care să fie mult mai inteligenţi, adică să fie mult mai autonomi să ia singur decizii faţă de comportamentul pe care îl va avea pacientul”, a precizat Daniel David.
Specialiştii spun că aceşti roboţi chiar îi ajută pe copiii cu tulburări din spectrul autist.
“Îl ajută foarte mult pe partea de învăţare. Îi oferă copilului posibilitatea să înveţe într-un mediu cât mai natural şi cât mai plăcut pentru el. Asta face roboterapia”, spune Laura Borza, psihoterapeut.
Roboterapia este una dintre cele mai eficiente tehnici de recuperare folosite în cazul copiilor bolnavi de autism.