Companiile ar trebui să se „degreveze“ de serviciile care nu reprezintă activitatea lor de bază, din care scot profit, şi să externalizeze o parte din activităţile din departamentele-suport, pentru că astfel îşi minimizează riscurile în cazul unor controale, se asigură de confidenţialitatea datelor despre salariaţi şi au rate de eroare mai scăzute la procesarea facturilor. Indiferent că este vorba de o externalizare a serviciilor de IT, de salarizare, de contabilitate sau chiar de închirierea unor produse textile, procesele de externalizare nu aduc neapărat o reducere a costurilor unei companii, însă îi sporesc eficienţa – aceasta a fost concluzia seminarului „ZF Outsourcing: Putem fi mai competitivi prin externalizare?“, organizat ieri de ZF.
„Este evident că piaţa de outsourcing, pe toate tipurile de servicii, a crescut în ultimii ani şi îşi continuă creşterea. Deja companiile care recurg la servicii de externalizare au început să nu mai privească acest model de business strict ca pe o reducere de costuri, ci ca o metodă de eficientizare a proceselor şi a timpului dedicat anumitor operaţiuni. Totuşi, zona de outsourcing trebuie să se ducă la nivelul următor, să ajungă la stadiul în care să eficientizeze nu numai procesele care sunt externalizate de companii, ci şi pe cele care rămân inhouse“, a spus Bogdan Badea, managing director al firmei de contabilitate şi consultanţă fiscală Accace.
El a fost prezent ieri la seminarul organizat de ZF în parteneriat cu firmele Class IT Outsourcing, Salesianer Miettex, Romanian Software, Accace şi Opel.
Serviciile de externalizare nu înseamnă doar exploatarea diferenţelor de salarii dintre Vest şi Est, a explicat Bogdan Tudor, CEO al furnizorului de servicii şi soluţii de externalizare Class IT Outsourcing.
„Fiecare minut petrecut în activităţi de backoffice este un câştig pentru concurenţă,