Refuzul Guvernului de a prelungi termenul de privatizare al CFR Marfă, conform proiectului de HG întocmit de Ministerul Transporturilor (MT), s-a lăsat cu un război al declaraţiilor între proprietarul Grup Feroviar Român (GFR), Gruia Stoica, şi premierul Victor Ponta.
Stoica ameninţă că va da statul român în judecată dacă privatizarea va fi anulată lunea viitoare, întrucât în contractul semnat cu MT nu se stipulează termenul de 14 octombrie ca ultima zi de plată a pachetului de 51% din acţiunile CFR Marfă. El a precizat că nu a existat până acum nici o tranzacţie în România sau în UE, unde cumpărătorul a achitat banii înainte de avizul autorităţii de concurenţă.
De menţionat că GFR a notificat abia în luna septembrie Consiliul Concurenţei cu privire la tranzacţie şi nici până în prezent nu a depus toate documentele solicitate de Consiliu, astfel că analiza pe caz nu a fost încă demarată.
Potrivit HG 526/2013 privind aprobarea condiţiilor principale din contractul de privatizarea a CFR Marfă, GFR trebuie să achite întreaga sumă de bani în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a actului normativ, termen care se împlineşte pe 13 octombrie. În caz contrar, contractul de privatizare se desfiinţează de plin drept, fără a mai fi necesară punerea în întârziere, fără orice altă formalitate prealabilă şi fără intervenţia instanţei.
Mănescu: Termenul rămâne 14 octombrie
Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat, joi, că termenul limită de plată de către GFR a întregii sume pentru preluarea a 51% din acţiunile CFR Marfă rămâne 14 octombrie, dată după care MT va anunţa cum va fi finalizată procedura de privatizare. Ea a precizat că proiectul de hotărâre prin care termenul de finalizare a privatizării era prelungit a fost promovat de către fostul secretar de stat Cristian Ghibu, preşedintele comisiei de privatizare a CFR Marfă, da