Grupul Dongfeng negociaza preluarea a 30% din constructorul auto francez in criza, scrie presa chineza. Consortiul din Wuhan va plati aproximativ 1 miliard de euro.
„Dongfeng Motors este in negocieri in vederea achizitionarii unei participtiuni la PSA, care este in cautare de fonduri”, afirma China Business News. Citand un oficial al societatii Dongfeng, publicatia economica asigura ca fabricantul auto chinez „poarta discutii preliminare pentru preluarea a 30% din PSA pentru 1,6 miliarde de dolari (1,2 miliarde euro)”.
Ceea ce, in treacat spus, este o suma destul de mica, pentru ca PSA ar avea nevoie de 1.5 miliarde de euro numai anul acesta, comenteaza La Tribune. „Finalul negocierile ramane inca incert”, s-a grabit sa precizeze China Business News.
„Analizam noi proiecte industriale si comerciale cu diferiti parteneri, precum si modalitatile financiare aferente acestor proiecte”, s-a multumit sa informeze, la randul sau, grupul PSA. Surse din interiorul companiei au precizat, totusi, ca „Dongfeng reprezinta o pista serioasa”.
Incepand din anii 1990, Dongfeng ete partenerul PSA in China. Intreprinderea lor mixta DPCA dispune de trei uzine la Wuhan, in centrul Chinei, cu o capacitate de productie de 600.000 de unitati. Vanzarile in aceasta tara au progresat cu 33%, de doua ori mai rapid decat ansamblul pietei in China, in primul semestru al anului, DPCA vanzand aici 278.000 de Peugeot si Citroen.
Capitalul PSA Peugeot Citroen este controlat in proportie de 25,2% de familia fondatoare Peugeot – care poseda 37,9% din drepturile de vot – si de aliatul american General Motors, care detine 7%. Dar PSA, in plina criza, are nevoie de bani pentru continuarea programului sau de investitii si pentru o majorare de capital.