Piata de training si consultanta din Romania incepe sa arate ca una matura, dupa mai mult de 10 ani de activitate. Daca in anul 2009 acest segment a fost foarte afectat de criza financiara globala, in anii urmatori a crescut constant, au declarat fondatorii companiei Qipa.
Ioana Pielescu, unul dintre fondatorii companie de training si consultanta corporate Qipa, a aratat ca in anul 2009, bugetele de training pentru angajati ale firmelor prezente in Romania au fost afectate considerabil de criza, insa din 2010 companiile au reluat investitiile in personal. Apoi piata a crescut de la an la an.
De asemenea, Ioana Pielescu a mentionat ca in 2009 criza a ajutata sa se faca putina “curatenie” pe piata de training. “In 2009 cand bugetele de training au fost aliminate, multe companii din domeniu au inchis deoarece erau specializate doar pe o anumita industrie, precum constructii sau auto, iar acestea au fost grav afectate de criza si nu au mai investit in programele pentru angajati”.
Ea a spus ca nu poate estima o valoare exacta a pietei de training locala, insa fara bugetele din fonduri europene, ar fi de cateva zeci de milioane de euro.
Anterior, specialistii chestionati de DailyBusiness.ro estimau ca piata din Romania valoareaza aproximativ 30 milioane de euro.
Ioane Pielescu a mentionat ca bugetele pe care companiile le platesc pentru trainingurile angajatilor pot incepe si de la 1.000 euro pana la peste 100.000 euro. Multinationalele sunt cele care trimit cel mai des angajatii la cursuri si tot ale au si cele mai mari bugete.
Conform acesteia, bugetul mediu alocat de firme ar fi de aproximativ 10-12.000 euro.
In general, cele mai multe programe de training sunt urmate de echima de vanzari si management in vanzari, dar si de echipa de suport pentru vanzari.
Catalin Chites, fondator