Reorganizarea companiei Sony continuă printr-o decizie poate radicală a directorului, dar una care s-ar putea dovedi eficientă pe termen lung. Japonezii nu se vor mai concentra pe pieţele din SUA şi China, dar aleg în schimb să mizeze pe Europa şi Japonia.
Kazuo Hirai, directorul Sony, a spus că n-au nicio strategie pentru a câştiga teren în SUA şi China, astfel că va încerca să ocupe locul trei la nivel mondial, de la 7 în prezent, concentrându-se pe Europa, Asia şi celelalte zone în care activează. „Nu e realist să încercăm să facem totul dintr-o dată. În SUA vom începe treptat“, a spus Hirai, citat de Reuters.
În SUA, doar al patrulea cel mai mare , T-Mobile, vinde telefoane Sony, iar în China pierde în faţa mărcilor ca ZTE sau Huawei şi în niciuna dintre aceste ţări nu este în top 5 producători, potrivit IDC. Compania a ajuns în trimestrul al doilea al anului la 2,2% cotă de piaţă, fiind în urma unor branduri mai puternice ca LG sau Lenovo, căci o comparaţie cu Samsung sau Apple ar fi deja nedreaptă.
Hirai reclădeşte compania pe trei piloni, iar partea mobilă este unul dintre ei, iar în ultimul trimestru a ieşit pe profit, primul profit trimestrial după doi ani. Urmează diviziile de divertisment, în care PlayStation 4 se va dovedi produsul emblemă, şi imagistică, unde Sony încă domină în producţia de senzori atât pentru telefoane, cât şi pentru camere foto profesionale.
Totuşi, strategiile frumoase nu înseamnă că succesul va veni imediat. „Dispozitivele lor sunt OK, dar sincer nu sunt convingătoare. Sunt bune, dar nu excepţionale. Problema mai mare este că atunci când vinzi produse bazate pe platforma altcuiva [n.red.: Android de la Google] e extrem de greu să te diferenţiezi“, a afirmat Benedict Evans, analist al pieţelor de dispozitive mobile şi telecomunicaţii.
Hai să discutăm pe Facebook, ne găseşti pe Tech Adevărul