În urma discuţiilor purtate timp de câteva ore astăzi, la Ministerul Transporturilor, au rezultat mai multe variante de lucru care converg către ideea ca ministerul să primească banii fără a-şi îndeplini obligaţiile.
„Membrii comisiei au prezentat 3-4 variante de soluţionare a impasului tehnic în care se află părţile şi au propus ca investitorul să nu mai ceară ministerului să-şi îndeplinească obligaţiile. Practic, ar urma să se renunţe la aceste condiţii şi, în acelaşi timp, Gruia Stoica să plătească restul de bani până luni“, au declarat pentru „Adevărul“ surse apropiate negocierilor.
Gruia Stoica a afirmat, ieri, că ar fi dispus să plătească suma de 170 de milioane de euro şi înainte ca o altă instituţie importantă, Consiliul Concurenţei, să-şi dea avizul, dar cu condiţia ca Ministerul să-şi îndeplinească obligaţiile din comntractul iniţial.
"Suntem pregătiţi să facem această plată, în condiţiile în care vânzătorul şi-a îndeplinit restul clauzelor contractuale. Nu mai vreau să stau cinci luni până dă avizul Consiliul Concurenţei. Eu spun aşa: sunt pregătit să plătesc această sumă de bani înainte de a primi avizul Concurenţei, care poate să fie pozitiv sau negativ, îmi asum această responsabilitate, şi mai mult decât atât, îmi asum acest risc de a mă costa mai mult cele şase luni de zile de blocaj a unei sume de 200 de milioane de euro, dar vreau să ştiu dacă vânzătorul şi-a îndeplinit restul clauzelor din contract", a declarat Gruia Stoica pentru Mediafax.
Întrebat la ce clauze se referă, investitorul a indicat prevederile Hotărârii de Guvern privind privatizarea transportatorului feroviar de marfă.
„În contract nu apare termenul 13 octombrie“
Potrivit actului normativ, termenul pentru finalizarea privatizării expiră duminică, nefiind prelungit de către Guvern. În lipsa altei decizii pe această temă, GFR ar trebui