La lansarea lui X6 din 2008, BMW a fost nevoit să suporte multe ironii şi înţepături. Astăzi, concurenţa lucrează de zor la modele SAC similare, inclusiv Daimler având planuri în lucru pentru noua clasă MLC.
Poziţionat în nişa pe care activează crossoverul Infiniti FX, omologul din Stuttgart al “Sport Activity Coupe”-ului bavarez vrea să replice succesul de casă şi în acelaşi timp o alternativă complementară la modelele ML şi GL. Profitând de trendurile din Asia, Orientul Mijlociu şi America de Nord, viitorul MLC Class va fi apreciat mai ales de către clienţii netradiţionali şi va fi savurat de adepţii curentului coupe-SUV.
Fiind o combinaţie voită între un model de teren şi unul tradiţional sportiv, Mercedes-Benz MLC va avea o înfăţişare exterioară masivă graţie platformei donatoare (GL Class: 5,12 metri lungime, 2,14 metri lăţime, înălţimea atinge 1,85 metri, cu o distanţa între punţi de 3,07 metri), însă din pricina conformaţiei de coupe şi acoperiş teşit, capacitatea cargo se va plasa în jurul a 600 de litri, adică între X5 şi X6, volumul fiind cu 80 de litri diminuat raportat la valoare de 680 de litri a GL-ului (la marele tot-teren în şapte locuri se extinde până la 2.300 de litri prin sacrificarea banchetelor).
În ceea ce priveşte gabaritul, MLC va cântări cu peste 100 kg la echipări echivalente comparativ cu vărul ML, şi cu mult sub cele 2,4 tone ale versiunii diesel GL 350 BlueTEC, trecut şi el la rândul său printr-o cură de slăbire odată cu schimbul de generaţie petrecut la finele anului trecut. Singurul tribut plătit noului design va fi marginea relativ înaltă de încărcare. Eleronul practicat în hayon va oferi suficientă forţă de apăsare pe puntea spate la viteze mari. Suspensia MLC-ului va fi preluată de la ML, însă va cunoaşte upgradări de la GL, graţie unui sistem pneumatic autoadaptiv ce garantează rularea peste obstacole ori denivelări,