Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, susţine că „ portul Constanţa este un obiectiv strategic de siguranţă naţională şi aşa trebuie să rămână”. Întrebată dacă PSD-ul, care prin Radu Mazăre şi Victor Ponta intenţionează să transfere portul de la minister la primăria Constanţa, poate trece peste părerea ministerului Transporturilor, Ramona Mănescu a avertizat că „ eu am să mă bat pentru această părere a mea pentru că am argumente”.
1 /.
Conducerea portului Constanţa va fi schimbată
Premierul Victor Ponta nu ar fi vorbit, până acum, cu ministrul Transporturilor în privinţa portului Constanţa. „ Vreau să văd argumentele lor (n.r. ale PSD) prin care cer trecerea a încă 15% din acţiuni la administraţia locală, deocamdată nu văd care sunt argumentele care ar putea să susţină un astfel de demers. Opinia mea este foarte clară”, a subliniat Ramona Mănescu. Ea crede că cele 20% din acţiunile portului, deţinute deja de primăria Constanţa, sunt „destule”. Nemulţumită de „ managementul defectuos” al Administraţiei Portului Constanţa, ministrul a dat de înţeles că portul a fost lăsat de izbelişte, fără să se dezvolte, fără investiţii, „ nu putem lucra pe o platformă învechită într-o piaţă a cărei dinamică o ştim cu toţii, suntem mult rămaşi în urmă”. Planul de management al conducerii portului va fi comparat cu rezultatele economice şi „ dacă este nevoie, luăm măsuri pentru schimbarea conducerii”.
Portul Constanţa poate fi condus cu consultarea comunităţii portuare
Părerea ministrului Transporturilor este susţinută şi de comunitatea portuară care a cerut şi, în parte, a obţinut stabilirea unui mecanism de consultare în privinţa viitorulu portului Constanţa. Ramona Mănescu s-a întâlnit la Constanţa cu reprezentanţi ai organizaţiei patronale „ Operatorul portuar” şi ai Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare, organizaţie care cuprinde 40.000 de sal