Compactând la maxim spaţiul util, ciudatul vehicul a fost imaginat de inventatorul rus Malyshev Alexander şi concretizat de compania sa Alexander Createric Private Solutions.
Denumirea OneDoorCar provine de la unica uşă de acces în habitaclu plasată la capătul ineditului vehicul. Practic este vorba despre o cutie pe roţi ce măsoară 2,5 metri în lungime în cazul variantei cu patru locuri, fiind cu 200 mm sub minimalistul Smart ForTwo, dar este lat de 2,16 metri şi înalt de 2,1 metri. OneDoorCar Concept a fost proiectat şi în alte trei versiuni cu ampatament mărit cu lungimi de 2,7 metri pentru versiunea de şase persoane, fie 3,15 metri iar cel mai mare vehicul are 3,4 metri.
Ca habitabilitate interioară, găselniţa este că şoferul şi ocupanţii se mişcă de la singura cale de intrare pe locurile lor printr-un pasaj localizat în poziţie central-longitudinală. Motorul şi transmisia sunt plasate pe lateralele respectivului pasaj, mai precis sunt locate sub unul sau mai multe fotolii. Se păstrează astfel centrul de greutate scăzut, crescând flexibilitatea şi modularitatea interioară. Scaunele pot fi configurate într-o varietate mare, depinzând de numărul de pasageri şi de capacitatea cargo de transportat la interior. Elementele de siguranţă activă şi pasivă sunt asemenea unui autoturism convenţional.
La o implementare a acestui studiu pe scară largă, eficientizarea spaţială are ca efecte, potrivit studiilor companiei, reducerea congestionărilor din traficul din marile oraşe cu până la 30%-40%, crescând în acelaşi timp numărul de spaţii de parcare cu până la 70%-80%. De asemenea, se pot reduce numărul de accidente din intersecţii şi de pe drumuri mulţumită îmbunătăţirii vizibilităţii la exterior, precum şi o sporire semnificativă a nivelului de siguranţă al şoferului şi pasagerilor în cazul unor accidente ceva mai serioase.