Când intri pe YouTube, ce cauţi cel mai des? Probabil că dacă Google ar fi permis materialele pornografice, dilema ar fi fost mai mare, dar răspunsul e simplu: muzică. Muzică vor oamenii cel mai mult, iar astăzi compania a avut un eveniment dedicat industriei muzicale din România.
La The Ark, Google România a vorbit despre muzică, YouTube, audienţe pe platformă şi monetizare. Teoria e simplă, ai un conţinut bun, căutat, atunci câştigi, dar Google a vrut să le prezinte şi celor din industria muzicală românească oportunităţile. Printre invitaţi a fost şi Dan Popi, directorul general al Cat Music, care a spus că YouTube este noua televiziune muzicală, iar la primul workshop a amintit puţin şi de acum dispăruta Atomic.
„Alex Mica are o piesă, «Dalinda», care are cam 50 de milioane de afişări şi nu am reuşit să fac nimic cu ea, n-a vrut nimeni s-o licenţieze. Cred că, deşi nu mi-au spus, percepţia a fost «este prea etnică» sau, simplu, «este o manea ordinară», a spus acesta. Nu e o manea ordinară, este o piesă care se consumă şi totuşi n-a reuşit să treacă de lumea nouă şi să intre în lumea veche pe care o ştiam dinainte de YouTube“.
În plus, el a spus că să ai parte de interacţiunea utilizatorilor nu e mereu cea mai bună situaţie, mai ales când comentariile încep să trateze orice altceva numai conţinutul nu. „Am decis să dezactivăm comentariile. Am stat cu inima strânsă o săptămână şi am constatat că imensa majoritate a celor care nu comentează nu a fost deranjată în niciun fel, ba chiar a sporit interesul“, a afirmat Popi.
Bogdana Butnar, Head of Telco/E-Commerce la Google România, a moderat talk show-ul de la început. La finalul acestuia am întrebat-o dacă e bună sau rea publicitatea în videoclipuri. „Dacă publicitatea e relevantă, oamenii nu se arată deranjaţi de ea. Iar oamenii din România au început să câştige bani începând cu 2