În şedinţa extraordinară de ieri, consilierii buzoieni şi-au dat acordul pentru realizarea unor lucrări de reabilitare a Spitalului Judeţean Buzău. Se are în vedere şi extinderea Unităţii de Primiri Urgenţe, prin construirea unui corp nou de clădire.
În şedinţa Consiliului Judeţean Buzău din luna septembrie 2013 s-a aprobat alocarea unei sume din excedentul anual al bugetului propriu al Judeţului Buzău de 200.000 de lei pentru achitarea costurilor aferente finalizării documentaţiei tehnico-economice pentru lucrările de reabilitare, iar în cadrul şedinţei de ieri, aleşii judeţeni şi-au dat acordul pentru realizarea investiţiei, urmând ca Direcţia pentru Administrarea Patrimoniului şi Investiţii să prezinte plenului Consiliului Judeţean Buzău, pentru aprobare, documentaţia şi indicatorii tehnico-economici aferenţi investiţiei, după avizarea de către Consiliul tehnico-economic al autorităţii publice judeţene.
Preşedintele Consiliului Judeţean, Cristi Bîgiu, a explicat că votarea investiţiei era necesară pentru a se putea căuta finanţare pentru reabilitarea spitalului. „În luna septembrie a fost aprobată o sumă pentru proiectare, studiu de fezabilitate, care sunt făcute şi trebuie să ajungă în Comisia Tehnico Economică pentru a fi verificate şi a da curs acestui proiect. Este nevoie de reabilitarea spitalului din Buzău, aţi văzut cum a fost reabilitat ambulatoriul şi cum oferă un spaţiu normal şi civilizat celor care ajung la spital. Proiectul este extrem de amplu şi presupune o reorganizare a spaţiilor existente, dar şi construirii unei noi clădiri ce va duce la mărirea UPU, care la ora actuală este neîncăpătoare şi am dori să aibă şi o pistă de elicopter pentru a nu mai fi nevoie să ducem bolnavii la marginea oraşului”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Buzău, Cristi Bîgiu.
Reabilitarea structurală şi funcţională