Carrefour, Real, Mega Image şi Profi au cel puţin un magazin cu program non-stop.
Lanţurile străine de magazine precum Mega Image şi Profi îşi transformă unele unităţi în magazine non-stop şi închid astfel ultima portiţă de creştere pentru comercianţii locali. Proprietarii magazinelor de la colţul blocului şi ai chioşcurilor se plângeau încă de acum un an că grupurile internaţionale, care au acoperit cu circa 300 de unităţi piaţa Bucureştiului şi a localităţilor limitrofe, i-au lăsat fără clienţi, singura lor salvare fiind programul de noapte. Acum însă lanţurile străine de supermarketuri atacă şi acest segment.
„În prezent avem mai multe magazine cu program extins până la 11-12 noaptea, iar de puţin timp am început să testăm programul non-stop în două unităţi, Mega Image Piaţa Muncii şi Mega Image Lizeanu. În funcţie de rezultatele acestui test şi de specificul zonei vom analiza oportunitatea extinderii programului non-stop în mai multe magazine“, spune Mihaela Blaj, communication coordinator în cadrul grupului belgian Mega Image, prezent pe piaţa locală cu trei formate de magazine, supermarketurile cu acelaşi nume, magazinele de proximitate Shop&Go şi magazinul de produse congelate AB Cool Food.
În zona Lizeanu din Capitală Mega Image se bate doar cu magazinele de cartier în contextul în care niciun alt competitor nu s-a aşezat în apropiere. Mai mult, pe întreg bulevardul Ştefan cel Mare Mega Image este singurul jucător străin prezent. Situaţia este similară şi în Piaţa Muncii, unde în afară de alte magazine Mega Image mai există doar un magazin de proximitate deschis de Carrefour împreună cu un partener local.
Modelul magazinelor non-stop nu este singular, Profi, lanţul de supermarketuri controlat de fondul de investiţii Enterprise Investors, are cinci magaz