Hatchback-ul coupe în două portiere de la Seat primeşte în versiunea FR pe benzină un motor de 140 CP, adică raportat la cilindreea de 1.395 cmc, magia supraalimentării stoarce o putere litrică de 100 CP/ 1.000 cmc.
Primele două generaţii Seat Leon au fost ocolite de caroserii cu două uşi laterale, însă noul model SC a sosit anul acesta să ridice imaginea constructorului care era nevoit până acum în cursele WTCC (World Touring Car Championship) să alerge cu versiunea “familistă” în cinci portiere.
Lungimea Leon-ului SC este de doar 4.228 mm, iar ampatamentul de 2.599 mm a fost şi el amputat cu 3,5 cm. Însă nici pe departe aspectul SC-ului nu arată ciuntit şi neterminat, ci moştenirea lui Walter da Silva aduce similitudini cu creaţiile italienilor de la Alfa Romeo. Coupe-ul lui Leon nu doar că intră în măsuri tipice italieneşti, dar urcată pe un cântar, versiunea FR de 1.4 TSI se încăpăţânează ca la gol să aibă o masă de doar puţin peste 1.200 kg. Şi cu siguranţă va avea nevoie de kilograme în minus în sezonul de curse de anul viitor, asta pentru că rivalul BMW Seria 4 nu pare a arăta slăbiciuni la niciun capitol.
Platforma de pe dedesubturile Seat-ului Leon SC este aceeaşi Modular Transverse Matrix, adică MQB-ul ce se află în centrul sinergiilor din marea familie Volkswagen. Ruda latină a Golf-ului 7 probează pe SC-ul FR 1.4 TSI tehnologia cu injecţie directă la benzine peste care vine grefată o supraalimentare prin turbo, aport ce promite a eradica întârzierile în intrarea în funcţiune a turbinei pe plaja de turaţii mici (golul turbo), fenomen de altfel combătut cu succes.
Downsizing-ul în cazul FR-ului de la Leon SC este o binecuvântare, graţie unui cuplu maxim de 250 Nm plasat pe acelaşi nivel cu unitatea 1.8 TFSI de pe Audi A3. Demarajul 0-100 este tranşat în 8,2 secunde, iar viteza maximă sare de 210 km/h. Consumul de 5,2 litri de benzină la