Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM) a anunţat, astăzi, o creştere a vânzărilor în domeniul auto cu 21% în luna trecută, ajungând la 1,59 milioane de unităţi, ca urmare a redresării înmatriculărilor de maşini japoneze, conform datelor furnizate de Bloomberg.
Vânzările totale de vehicule, inclusiv camioane şi autobuze, au crescut luna trecută cu 20%, la 1,94 milioane de unităţi. În primele nouă luni din acest an, au fost livrate 15,9 milioane de vehicule pe piaţa chineză, arată datele furnizate de Bloomberg.
În urma deciziei guvernului nipon, din luna sepembrie a anului trecut, de a naţionaliza un mic arhipelag revendicat de Beijing din Marea Chinei de Est, numit Senkaku de japonezi şi Diaoyu de chinezi, au fost declanşate numeroase manifestaţii antijaponeze, unele violente, în mai multe oraşe chineze, motiv pentru care producătorii auto niponi Toyota şi Honda au raportat primele scăderi ale vânzărilor anuale în China, conform aceloraşi date.
"Redresarea vânzărilor companiilor nipone s-a îmbunătăţit, dar recuperarea este încă incompletă', a explicat analistul Harry Chen, de la Guotai Junan Securities Co.
Vânzările Honda au înregistrat, luna trecută, cea mai semnificativă creştere din ultimele 21 de luni, livrările Toyota şi Nissan înregistrând un avans de 62% şi, respectiv, 83%, în timp ce vânzările General Motors au crescut cu 14% iar Ford a raportat o expansiune de 61%.
CAAM estimează că, în 2013, vânzările totale de vehicule în China vor depăşi pentru prima dată 20 de milioane de unităţi, datorită urbanizării şi majorării veniturilor, potrivit Bloomberg.
Firma de cercetare de piaţă, J.D. Power, estimează că, în 2018, consumatorii chinezi ar urma să cumpere până la 35 de milioane de autoturisme pe an.
F.A Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM) a anunţat, astăzi, o creştere a vânzărilor în domeniul auto cu