Am citit cu interes sfaturile unora dintre cei mai buni specialişti în optimizare fiscală, insolvenţă şi afaceri imobiliare din România. Sunt \n majoritate truisme, prezentate deja decidenţilor de politici macroeconomice.
Cât despre sfaturile de politici fiscale, la lucrurile simple propuse, analiza eficienţei plăţii TVA la încasare se va solda cu implementarea opţionalităţii acesteia, la forfetar nu se va renunţa. De acord cu măsuri urgente de combatere a evaziunii fiscale.
În rest lecţii de tipul trebuie să trebuie, principii.
La lucrurile complicate, susţinem reducerea impozitării muncii, reforma impozitului pe clădiri. În sedinţa de guvern de săptămâna trecută s-a dat aviz favorabil iniţiativei legislative privind holdingurile, dar poate nu toată lumea urmăreşte procesul legislativ.
Planul serios de reformă, cota TVA trebuie scăzută rapid, da sunt principii corecte, mai greu de pus în practică chiar acum, lucru confirmat şi de perioada în care s-a aflat la guvernare chiar structura politică a domnului avocat, unul dintre profesioniştii în optimizare fiscală.
Ce omite să spună în analiză: cum au reacţionat decidenţii politici pe care îi consiliază atunci când au mărit TVA cu 5 puncte procentuale peste noapte, cum au reacţionat decidenţii politici când au introdus impozitul forfetar de fapt impozitul minim pe cifra de afaceri şi de ce aceste măsuri propuse nu s-au luat atunci.
Vis/a/vis de mediul de afaceri aliat al guvernului, tratamentul aplicat este următorul si l-am mai spus.
Eforturi puternice pentru identificarea corectă şi plata arieratelor, ne-am împrumutat mai mult în străinătate pentru a stimula băncile să crediteze companiile autohtone şi pentru a reduce efectul de crowding out (reducerea investiţiilor private din cauza menţinerii dobânzilor ridicate ca urmare a cererii de credit guvernamental în creştere).