Plecarea designerului de la celebra casă de modă Louis Vuitton încheie o eră greu de imitat în ceea ce priveşte recordurile şi ascensiunea unui brand devenit etalon al luxului, de la statutul de producător de valize.
Ultimul show al lui Marc Jacobs,la Săptămâna Modei de la Paris, a început în bătăile ceasului. Sunetul timpului care trece ireversibil şi care anunţă vremea unei noi schimbări. Acum 16 ani,
Jacobs intra timid pe scena modei cu o colecţie care urma să atragă toate privirile asupra lui. „All black“ (Numai negru – n.r.) a ales atunci, la fel şi acum.
Doar că, de această dată, pe podium şi-a făcut apariţia cel mai sigur şi puternic designer la ora actuală. Extravaganţa, unul dintre cuvintele lui preferate, a fost modul său indulgent de a-şi lua rămas bun de la casa de modă care a redefinit sensul bunurilor de lux în secolul al XXI-lea.
„Cântec de lebădă?“, s-a întrebat publicul la început. În niciun caz. Decizia i-a aparţinut în totalitate şi, spre deosebire de alte plecări celebre, Jacobs a avut parte mereu de ceea ce şi-a dorit şi nu s-a luptat cu constrângerile şi compromisurile. După ce a demonstrat ce poate, a avut mână liberă la conducerea creativă a casei de modă.
Geniul său şi modul vizionar nu pot fi atribuite niciunei echipe din umbră. Ceea ce a ridicat la Louis Vuitton a reuşit, în acelaşi timp, să construiască la propria casă de modă, care îi poartă astăzi numele şi care, în mai puţin de 10 ani, a reuşit să devină un inamic al brandurilor celebre de sute de ani. Pentru Marc Jacobs, moda contemporană este sinonimă cu arta contemporană.
Ultima colecţie realizată de Jacobs pentru Vuitton, Paris Fashion Week, 2 octombrie 2013
Creaţiile sale au exprimat frumuseţea directă, evidentă, fără cusur. La fel ca designerul Marco Zanini, care tocmai şi-a prezentat ultima colecţie pentru casa de modă Rochas, iar acum va