Compania Alitalia, cu zboruri şi din România, riscă să ajungă în faţa autorităţilor italiene şi să piardă licenţa de zbor, scrie The Wall Street Journal.
CEO-ul Alitalia, Gabriele Del Torchio, se va întâlni cu oficialii autorităţii civile de aviaţie, ENAC, pentru a discuta eforturile sale de a strânge 500 de milioane de euro pentru a păstra compania solventă.
Dacă Torchio nu reuşeşte să convingă autorităţile de viabilitatea companiei şi planurilor, riscă să piardă licenţa de zbor a Alitaliei, caz în care companiei i se vor oferi 1-12 luni pentru a se recapitaliza. Torchio se află într-o poziţie dificilă, pentru că trebuie să convingă atât acţionarii companiei, cât şi creditorii să strângă fondurile vitale supravieţuirii liniei aeriene.
Alitalia se află sub presiune din partea furnizorilor, cerându-i-se plata facturilor. Compania Eni SpA a ameninţat că va înceta alimentarea cu combustibil dacă Alitalia nu va prezenta un plan convingător.
Sub legislaţia europeană, autorităţile de reglementare trebuie să ia în considerare toate aspectele financiare şi operaţionale când iau decizia de a suspenda sau nu dreptul de zbor al companiei.
De când a fost cumpărată de un grup de investitori în 2008, Alitalia încă aşteaptă să facă profit. În prima jumătate a lui 2013, a raportat o pierdere de 300 de milioane de euro la un venit de 1,6 miliarde de euro. Datoria Alitaliei a rămas la 946 de miliarde de euro.
Air France, cel mai mare acţionar Alitalia, cu o participaţie de 25%, a fost reticentă în acordarea de fonduri din cauza problemelor proprii.
Guvernul italian s-a implicat de asemenea, ţinând o serie de întâlniri pentru a încerca să depăşească impasul.
Compania Alitalia, cu zboruri şi din România, riscă să ajungă în faţa autorităţilor italiene şi să piardă licenţa de zbor, scrie The Wall Street Journal.
CEO-