Vânzarea pachetului majoritar de acțiuni a transportatorului feroviar de marfă deținut de statul român se află pe ultima sută de metri. Cu toate acestea, statul român, prin Ministerul Transporturilor, are mai multe procese în instanță cu această procedură.
La prima etapă a procesului, care a fost anulată în luna aprilie pe motiv că ofertanții nu au depus documentația completă, au participat trei companii sau asocieri: Grup Feroviar Român, Transferoviar Grup și Donau Finanz, respectiv OmniTrax.
Ministerul Transporturilor a reluat procesul de privatizare, dar a avut parte de aceeași ofertanți. După prima etapă, americanii de la OmniTrax s-au retras din cursă, iar înainte cu o zi de depunerea ofertelor "s-a retras" și asocierea Donau Finanz - Transferoviar Grup, astfel că procesul a continuat cu singurul ofertant - GFR, deținut de omul de afaceri Gruia Stoica.
Investitorul român a declarat recent că va acționa statul român în instanță în cazul în care Ministerul Transporturilor anunță eșuarea procesului.
Până la clarificarea situației, Ministerul Transporturilor trebuie să răspundă în instanță la întrebările judecătorilor legate de procesul de privatizare, întrucât atât OmniTrax cât și Transferoviar Grup a dat statul român în judecată.
Potrivit avocatura.com, OmniTRAX Inc. a pierdut, săptămâna aceasta, la Tribunalul Bucuresti procesul prin care a cerut anularea licitatiei privind prtivatizarea CFR Marfa. Toate actiunile deschise de americani in instanta impotriva Ministerului Transporturuilor s-au soldat cu un esec. Este vorba despre doua procese prierdute pentru ca mandatarul companiei, Anda Bloom, nu a completat cum trebuie cererea de chemare in judecata, iar un al treilea proces pierdut viza o reexaminare a taxei de timbru.
OmniTRAX Inc. Denver Colorado a apelat la serviciile Andei Bloom, fosta Macares