Pe şoselele din România mor, în fiecare an, peste 1.500 de persoane, în vreme ce numărul de răniţi grav depăşeşte lejer valoarea de 6.000. Cifre seci, care sunt scoase din foi de Excel şi care pentru unii şoferi din România nu înseamnă nimic. Dar ce va simţi, oare, familia unui şofer care va deveni cât de curând parte din statistică?
Anul trecut, pe drumurile din România şi-au pierdut viaţa 2.048 de oameni, iar aproximativ 8.800 de persoane au fost rănite grav. Sunt doar nişte cifre scoase dintr-o statistică, dar dacă stăm puţin şi ne gândim, 2.048 de decese într-un an înseamnă, de fapt, că în fiecare zi piere o familie de cinci persoane.
Dar 2012 a fost un an foarte bun din punctul de vedere al siguranţei rutiere. În 2008, aproximativ 3.000 de oameni şi-au pierdut viaţa pe şosea, în timp ce numărul de răniţi grav a fost de circa 6.000.
Mai mult, la fiecare zece milioane de kilometri parcurşi, pe drumurile din România mor 420 de oameni - după spusele lui Titi Aur, campion naţional de raliuri şi fondator al şcolii de pilotaj defensiv care-i poartă numele. Nu pare mult, însă media europeană este de 90 de decese la zece milioane de kilometri parcurşi, fapt care pune România pe unul dintre locurile codaşe în ceea ce priveşte siguranţa rutieră în Uniunea Europeană.
Citiţi mai multe detalii aici
Pe şoselele din România mor, în fiecare an, peste 1.500 de persoane, în vreme ce numărul de răniţi grav depăşeşte lejer valoarea de 6.000. Cifre seci, care sunt scoase din foi de Excel şi care pentru unii şoferi din România nu înseamnă nimic. Dar ce va simţi, oare, familia unui şofer care va deveni cât de curând parte din statistică?
Anul trecut, pe drumurile din România şi-au pierdut viaţa 2.048 de oameni, iar aproximativ 8.800 de persoane au fost rănite grav. Sunt doar nişte cifre scoase dintr-o statistică, dar dacă stăm puţin şi ne gândi