Privatizarea CFR Marfă a pus pe jar Guvernul şi Ministerul Transporturilor. De joi seară se derulează consultări peste consultări între cele două părţi implicate şi jurişti, pentru găsirea unei soluţii. Patronul Grup Feroviar Român (GFR), Gruia Stoica, a participat ieri la discuţii, afirmând, la plecarea din Ministerul Transporturilor (MT) că dispune de toţi banii pentru CFR Marfă (172 milioane de euro), însă trebuie văzut dacă MT şi-a îndeplinit toate obligaţiile contractuale. “O echipă de la mine (GFR - n.r.) s-a întâlnit cu Comisia de privatizare (din MT - n.r.) pentru a vedea care este stadiul de îndeplinire a obligaţiilor contractuale ale vânzătorului”, a spus Stoica, citat de Agerpres. Întrebat ce clauze nu a respectat statul, el a răspuns că deocamdată nu ştie.
“Confruntarea nu s-a terminat. Mai târziu o să vă dau o declaraţie despre acest lucru. Avem banii şi nu sunt din surse ilegale. Există banii şi suntem pregătiţi să plătim, dar aşteptăm să vedem dacă vânzătorul şi-a îndeplinit obligaţiile”, a reiterat proprietarul GFR. El a adăugat că a tratat cu maximă seriozitate această privatizare, pentru a da un semnal pentru mediul de afaceri. “Până luni se poate să continuăm privatizarea. Eu mi-aş dori să continuăm privatizarea”, a spus Stoica. Acesta a reafirmat că va da în judecată statul român în cazul în care privatizarea eşuează.
Reprezentanţii Comisiei de privatizare a CFR Marfă şi cei ai GFR s-au întâlnit, vineri, la MT, pentru a discuta pe tema continuării procesului de privatizare a transportatorului feroviar de marfă.
Omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul GFR, a ajuns la minister la ora 12,30. Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, s-a aflat la Constanţa.
Ramona Mănescu a declarat, joi, că privatizarea CFR Marfă nu trebuie să depăşească termenul de 15 octombrie, prevăzut în Scrisoarea de intenţie cu Fondul Monetar Intern