Pasajul Mihai Bravu-Splaiul Unirii este exemplul cel mai clar despre cum aruncă edilii bani pe nişte construcţii doar de dragul imaginii şi cum profită constructorii de incompetenţa autorităţilor. Cert este că, „nota de plată” de la pasaj, de milioane de euro, este achitată din buzunarele cetățenilor. Acum a fost angajat un nou constructor, iar edilul-șef al Capitalei, Sorin Oprescu, merge doar noaptea pe șantier, ca să nu fie apostrofat de șoferi pentru că pasjul rutier trebuia să fie gata încă de anul trecut. Potrivit mai marilor Capitalei, pe pasaj se va circula la anul. Sursa: RĂZVAN PETRESCU
Lucrare începută, cu mare fast, acum aproximativ doi ani și patru luni a fost paralizată luni întregi, din cauza constructorului, care nu a mai respectat contractul, dar și a Municipalității - care nu a verificat stadiul lucrărilor și a întârzâiat, atunci când a venit vorba să angajeze un alt constructor.
Acum, Astaldi a fost angajată să termine pasajul rutier. Dacă este că ne luăm după anunțul Municipalității, noul constructor a fost angajat printr-o „licitaţie restrânsă accelerată” pentru continuarea şi finalizarea pasajului suprateran. Valoarea estimată a contractului este, conform anunţului de licitaţie, de 126,9 milioane de lei fără TVA (29,1 milioane de euro) sau 157,44 milioane de lei cu TVA (36,09 milioane de euro), cost mai mare decât cel majorat pentru firma Romstrade, care de altfel a şi încasat 7 milioane de euro. Potrivit anunțului, pasajul ar urma să fie gata în 15 luni.
Oprescu a ridicat din umeri și merge noaptea în inspecție
După ce a promis, în repetate rânduri că va termina podul la timp, după ce ziarul Evenimentul Zilei a scris că nu se rspectă proiectul și că lucrările făcute de Romstrade lasă de dorit, primarul general a promis public că „va sta călare pe constructor și va termina podul”. Numai că, la scurt timp- acesta a anunțat că