Piaţa de ciocolată ar putea avea o creştere de 5% în volum anul acesta, până la 31 de milioane de kilograme, după ce consumul a scăzut continuu începând cu 2008, arată o analiză a ZF pe baza datelor furnizate de producătorul Kandia Dulce şi compania de cercetare de piaţă Euromonitor.
„Piaţa de ciocolată dă semne de resuscitare anul acesta. Semnalele privind consumul sunt pozitive, astfel încât ne aşteptăm ca la finalului anului să putem spune că 2013 a fost unul mai bun decât 2012. (...) Probabil că avansul va fi undeva la 5% pe total piaţă de chocolate confectionery (produse din ciocolată - n.red.) în volum comparativ cu anul trecut“, estimează Gabriela Munteanu, directorul de marketing al producătorului de ciocolată Kandia Dulce, cu afaceri de 33 mil. euro anul trecut.
Munteanu spune că se observă o creştere a consumului de ciocolată pe toate categoriile, inclusiv tablete, praline şi batoane.
Datele Euromonitor arată că anul trecut consumul de ciocolată în România a fost de 29,6 milioane de kilograme, în scădere cu aproape 5% comparativ cu anul precedent, acesta fiind al patrulea an de declin al pieţei începând cu anul 2008.
La o creştere de 5%, care ar duce piaţa la 31 de milioane de kilograme, consumul s-ar apropia de nivelul din 2011, însă rămâne la distanţă de recordul din 2008.
Vârful consumului de ciocolată a fost atins în 2008, când volumul a ajuns la 39 milioane de kilograme, adică 1,9 kilograme per capita. În prezent, un român consumă circa 1,5 kilograme de ciocolată pe an.
Branduri locale sunt deţinute de străini
Anul trecut cele mai vândute branduri de ciocolată au fost Poiana şi Milka (ambele importate de Mondelez România), Kandia (produsă de compania cu acelaşi nume) Heidi (fabricată în oraşul Pantelimon - judeţul Ilfov, de compania Heidi Chocolat) şi Primola (din portofoliul Kandia Dulce).
Di