Vezi
11 octombrie este ziua in care, acum un secol, a intrat in vigoare primul regulament care viza circulatia vehiculelor din Romania. Aceasta zi a fost decretata “Ziua permisului de conducere”, iar de la intrarea in vigoare a actului care ii da unei persoane dreptul de a conduce autovehicule, permisul de conducere a trecut prin numeroase schimbari. Daca la inceput documentul semana mai mult cu un carnetel, fiind scris de mana, acum permisul de conducere a devenit unul dintre actele aproape imposibil de falsificat.
La 11 octombrie 1913 a intrat in vigoare, prin publicarea in Monitorul Oficial 156 a primului „Regulament pentru circulatiunea vehiculelor in Romania“. Tot incepand cu acea data au aparut primele norme care reglementau activitatea de conducere a unui autovehicul pe drumurile publice.
„La articolul 17 era prevederea faptului ca trebuie sa aiba o varsta minima obligatorie de 18 ani, cel care va conduce un vehicul pe drumurile publice. Sa dea un examen, deci sa posede un permis de conducere, si sa aiba o buna comportare , sa se bucure de o buna comportare, ceea ce la noi in prezent se regaseste in acel cazier judiciar“, a explicata Florin Sironka, seful Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor Maramures.
Tot atunci s-a stipulat ca examenul privind obtinerea permisului de conducere se va sustine la prefectura judetului si se va da in prezenta prefectului sau a unui imputernicit al acestuia , a unui membru din partea clubului automobilistic roman si inca un membru mecanic auto sau cu pregatire in domeniul auto.
Primul permis de conducere era de fapt o hartie lipita pe o panza, prima pagina avea culorile galben si rosu, iar spatele carnetului era albastru. Principala preocupare a autoritatilor a fost, odata cu introducerea acestui act, folosirea unor elemente ca