Trailerul filmului „Usturoi“, primul lungmetraj clujean finanţat prin crowdfunding (donaţii ale oamenilor) va fi difuzat în calupurile publicitare de dinaintea unor pelicule la Festivalul Internaţional de Comedie Comedy Cluj. Filmul a fost făcut de bloggerul clujean Radu Băzăvan şi prezintă prietenia dintre un român şi un rom, cât şi acei oameni frumoşi din România care nu apar la ştiri ori la reality show-uri.
Organizatorii singurului Festival Internaţional de Comedie din ţară, Comedy Cluj, au anunţat, în cadrul unei conferinţe de presă, că vor susţine producătorii locali de filme şi un exemplu este difuzarea trailerului lungmetrajului „Usturoi“, realizat de un blogger din Cluj-Napoca.
„Este primul film clujean finanţat prin crowdfunding. Secvenţe din film, care nu este încă gata (n.r. nu este montat), vor fi difuzate la Comedy Cluj“, afirmă Horaţiu Dan, directorul festivalului.
„Usturoi“ transmite multe mesaje. Este o poveste ardelenească despre copilărie, despre prietenia care se leagă dintre un copil rom şi altul român care vor să devină actori, despre farmecul vieţii la ţară, despre oamenii pe care nu îi vezi la televizor.
„Am vrut să transmit o poveste frumoasă, convingătoare. Luci, regizorul (n. r. Luciano Alexander), mi-a spus că ar vrea un film cu copii, cu universul rural românesc care e foarte frumos, un film cu Transilvania, unde avem peisaje superbe şi e păcat să nu le valorificăm.
În fiecare zi vedem la televizor blocuri, oameni grăbiţi, vedem agitaţie, dar România nu e numai asta.
Nu are nimeni treaba cu cineva, cetăţean român, rom, ungur sau sas, câtă vreme îşi vede de treabă.
Ei, treburile astea nu prea le vedem la televizor şi mi-am dorit să fac din asta un laitmotiv al filmului. Cum ar fi un copil de etnie romă faţă în faţă cu discriminarea? De ce nu i-am acorda o şansă pentru ce poate să facă?“, spune cu c