Raluca Buzoianu, de profesie avocat, şi Marian Buzoianu, antreprenor cu experienţă în domeniul imobiliar, au decis să aducă în Bucureşti un brand francez de magazine dedicat decoraţiunilor pentru casă, prezent în alte 15 ţări din întreaga lume.
Prima şi singura franciză a Comptoir de Famille adusă în România s-a deschis la jumătatea anului 2011, în plină criză, afacere în care cei doi soţi au investit în jur de 100.000 de euro. Timp de doi ani antreprenorii au fost nevoiţi să aducă bani de acasă şi abia anul acesta businessul le-a adus venituri care să acopere cheltuielile de înfiinţare.
„Ştiam magazinele din Franţa şi ne plăcea genul acesta de produse. Este o companie de familie, care a început în 1992 şi a ajuns să valoreze în prezent câteva milioane de euro. Am adus brand-ul în plină criză în România, dar am intrat pe o nişă unde, chiar dacă a fost afectată de criză, acest lucru nu s-a resimţit foarte tare. Este un magazin cu preţuri destul de ridicate, dar targetul nostru sunt oamenii cu vârste cuprinse între 28 şi 40 de ani, cu venituri medii sau peste medie şi care au un anumit nivel de educaţie. Avem clienţi de la profesori, oameni care au trăit în interbelic până la oameni cu venituri foarte mari“, spune Raluca Buzoianu.
2013 a fost cel mai greu an
În prezent, magazinul Comptoir de Famille din Calea Dorobanţilor din Capitală are doi angajaţi şi în jur de 200 de clienţi cumpărători (în medie) pe lună. Coşul mediu al oamenilor care intră pe uşa magazinului variază între 50 şi 60 de euro. Deşi anul acesta cei doi antreprenori aveau de gând să mai deschidă un magazin, situaţia economică dificilă i-a făcut pe aceştia să lase ideea într-un plan secund, mai ales că şi traficul de clienţi a scăzut în 2013. „Anul acesta a fost cel mai greu, am simţit cel mai mult criza. Coşul de cumpărături s-a păstrat la fel, dar a mai scăzut tra