Eugenia Vodă, realizatoare şi prezentatoare a emisiunii "Profesioniştii", de la televiziunea naţională, a lansat astăzi o scrisoare deschisă, adresată Consiliului Naţional al Audiovizualului. "O puteţi înregistra şi ca o plângere deschisă", scrie cunoscuta jurnalistă, care cere astfel membrilor CNA "stoparea imediată şi totală a reclamelor legate de Roşia Montană, care au invadat audiovizualul românesc".
În scrisoarea intitulată De ce e bun pentru România un Lac Otrăvit, mai mare decât Monaco, Eugenia Vodă scrie că subiectul Roşia Montană - în ciuda interesului său naţional - nu "a încăput" până în prezent pe ordinea de zi a niciunei şedinţe a Consiliului, deşi pe adresa forului au ajuns "în jur de 2.000 de plângeri, sesizări şi reclamaţii".
Jurnalista susţine că reclamele prezentate contravin dispoziţiilor legale privind informarea corectă a publicului şi face o comparaţie cu reclamele la medicamentele care se eliberează fără reţetă: "(*n.r. la reclamele privind medicamentele) privitorul e avertizat obligatoriu: „Citiţi cu atenţie prospectul”. Pe cînd la reclamele aşa-zisului „minerit modern”, nu! El e „BUN PENTRU ROMÂNIA”, se repetă în diverse feluri, pe mai toate canalele, în neştire, însoţit de somaţia „Spune Da mineritului!”, ca într-un fel de referendum privat, al unui stat în stat! Iar pe internet, de mii de ori, pe orice ai da click, orice ai căuta - un film, un autor, un bilet de avion, o reţetă de bucătărie, orice -, ţi se înfige în ochi, zbang!, „Spune Da mineritului!”... Într-un fel, e de înţeles: pe seceta asta, nici banii RMGC nu au miros. Şi totuşi, cînd e vorba de un subiect care a răvăşit România, şi care e încă în dezbatere naţională, nu credeţi că aţi putea găsi modalitatea legală de a stopa tot acest veritabil dezmăţ publicitar, generator de confuzie?", scrie Eugenia Vodă.
Jurnalista aminteşte şi de un alt moment, în 2009,